close
تبلیغات در اینترنت
عیسی بشیر مصطفی
کسب درامد از اینترنت / کسب درامد از فیلم و کلیپ کوتاه

جستجوگر کوئن

موضوعات

  • سلامت
  • مشکلات و مسائل جنسی 134
  • بانك اطلاعات بيماريها 253
  • علائم بیماریها 138
  • داروهای گیاهی و طب سنتی 20
  • تغذیه و سلامت 18
  • دانستنی های پزشکی 61
  • چاقی و لاغری 15
  • بهداشت زنان 21
  • بهداشت و بیماری های کودکان 17
  • ورزش و سلامتی 13
  • ایدز و انواع اعتیاد 14
  • روانشناسی ، تعلیم و تربیت 21
  • بهداشت و تغذیه کودک 13
  • سینما ، تئاتر و موسیقی
  • اخبار سینما و تئاتر جهان 150
  • دانلود سریال خارجی 25
  • دانلود مستند 1
  • دانلود تریلر بازی-فیلم-سریال 10
  • چهره های مشهور 57
  • دانلود سریال ایرانی 62
  • اخبار ایران و جهان
  • آخرین اخبار یارانه 94
  • اجتماعی 63
  • سیاسی 47
  • ورزشی 21
  • اقتصادی 64
  • حوادث 53
  • علمی و فرهنگی 21
  • مطالب جالب و سرگرمی
  • کلیپ و فیلم کوتاه 69
  • خواندنی و دیدنی 108
  • داستان های کوتاه و بلند 7
  • کاریکاتور و موضوعات طنز 16
  • بیوگرافی هنرمندان ایرانی 21
  • بیوگرافی هنرمندان خارجی 3
  • دانستنی های علمی 13
  • سایر حوزه ها 17
  • آرایش و زیبایی
  • سلامت پوست 18
  • لوازم آرایش 20
  • آرایش صورت 30
  • آرایش و سلامت مو 37
  • موفقیت
  • خودشناسی 10
  • خداشناسی 12
  • تربیت فرزندان 15
  • نشاط و شادابی 6
  • دانستنی های قبل و بعد از ازدواج 12
  • دنیای مد
  • لباس ، کیف و کفش 50
  • دکوراسیون 11
  • مد و مدگرایی 13
  • طلا و جواهرات 23
  • اخبار مد و ستاره ها 12
  • کامپیوتر و اینترنت
  • اخبار دنیای فناوری 12
  • شبکه های اجتماعی 17
  • دانلود نرم افزار و بازی مود شده 28
  • موبایل ، تبلت و لپ تاپ 5
  • ترفندهای کامپیوتری 21
  • ترفندهای اینترنتی 6
  • تبلیغات

    پرانتز باز : جهت مشاهده کلیپ های فوتبال زنان - اینجا کلیک کن

    "مشاهده کنید : دوئل یک فوتبالیست با 5.276.919 نفر"

    عیسی بشیر مصطفی


     

    مشاهده کنید : خوش رنگ باشیم یا خوش قلب؟

    زیباترین کلیپ های روز ایران و جهان - کلیک کن


     

    عیسی بشیر مصطفی

    مسیح ع

    "و مبشرا برسول یاتى من بعدى اسمه احمد" ـ این قسمت از آیه به قسمت دوم از رسالت آن جناب اشاره دارد، همچنان كه جمله"مصدقا لما بین یدى من التوریة"به قسمت اول از رسالتش اشاره داشت.

    و این را هم مى‏دانیم كه بشارت عبارت است از خبرى كه شنونده از شنیدنش خوشحال گردد، و معلوم است كه چنین خبرى چیزى جز از خیرى كه بشنونده برسد و عاید او شود، نمى‏تواند باشد، و خیرى كه از بعثت پیامبر و دعوت او انتظار مى‏رود این است كه با بعثتش باب رحمت الهى به روى انسانها باز شود، و در نتیجه سعادت دنیا و عقبایشان به وسیله عقائد حقه، و یا اعمال صالح، و یا هر دو تامین گردد.و بشارت به آمدن پیامبرى بعد از پیامبرى دیگر ـ با در نظر گرفتن اینكه پیغمبر سابق دعوتش پذیرفته شده، و جا افتاده، و با در نظر داشتن وحدت دعوت دینى در همه انبیاء ـ وقتى تصور دارد و داراى خاصیت بشارت است كه پیامبر دوم دعوتى پیشرفته‏تر، و دینى كامل‏تر آورده باشد، دینى كه مشتمل بر عقائد حقه بیشتر، و شرایع عادلانه‏تر براى جامعه، و نسبت به سعادت بشر در دنیا و آخرت فراگیرتر باشد، و گرنه انسانها از آمدن پیامبر دوم چیز زائدى عایدشان نمى‏شود، و از بشارت آمدنش خرسند نمى‏گردند.

    با این بیان روشن گردید كه جمله"و مبشرا برسول یاتى من بعدى"هر چند از این نكته خبرى نداده، اما معنایش مى‏فهماند كه آنچه پیامبر احمد (ص) مى‏آورد پیشرفته‏تر و كاملتر از دینى است كه تورات متضمن آن است، و آنچه عیسى (ع) بدان مبعوث شده در حقیقت واسطه‏اى است بین دو دعوت.

    در نتیجه كلام عیسى بن مریم را این طور باید معنا كرد: "انى رسول الله الیكم مصدقا. .."، من فرستاده‏اى هستم از ناحیه خداى تعالى به سوى شما تا شما را به سوى شریعت تورات و منهاج آن دعوت كنم"و لاحل لكم بعض الذى حرم علیكم": و بعضى از آنچه را كه بر شما حرام شده برایتان حلال كنم، و این همان شریعتى است كه خداى تعالى به دست من برایتان آورده، و به زودى آن را با بعثت پیامبرى به نام احمد (ص) كه بعد از من خواهد آمد تكمیل مى‏كند .

    از نظر اعتبار عقلى هم مطلب از این قرار است، چون اگر در معارف الهى كه اسلام بدان دعوت مى‏كند، دقت كنیم خواهیم دید كه از شریعت‏هاى آسمانى دیگر كه قبل از اسلام بوده دقیق‏تر و كاملتر است، مخصوصا توحیدى كه اسلام بدان مى‏خواند ـ و یكى از اصول عقائد اسلام است، و همه احكام اسلام بر آن اساس تشریع شده، و بازگشت همه معارف حقیقى بدانست ـ توحیدى است بسیار دقیق كه ما در مباحث سابق این كتاب پاره‏اى مطالب در باره آن گذراندیم.

    و همچنین شرایع و قوانین عملى اسلام كه در دقت آن همین بس كه از كوچكترین حركات و سكنات فردى و اجتماعى انسان گرفته تا بزرگترین آن را در نظر گرفته، و همه را تعدیل نموده، و از افراط و تفریط در یك یك آنها جلوگیرى نموده، و براى هر یك حدى معین فرموده، و در عین حال تمامى اعمال بشر را بر اساس سعادت پایه‏ریزى كرده و بر اساس توحید تنظیم فرموده است.

    كتاب: ترجمه المیزان، ج 19، ص 426

    نویسنده: علامه طباطبایى

    ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

    برچسب ها

    ارسال نظر

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی

    نظرات ارسال شده

    تبلیغات

  • مجله اینترنتی کوئن
  • سریال های ایرانی